До критеріїв інформаційної культури людини відносяться:
· уміння адекватно формулювати свою потребу в
інформації;
· ефективно здійснювати пошук потрібної інформації у
всій сукупності інформаційних ресурсів;
· переробляти інформацію та створювати якісно нову;
· провадити індивідуальні інформаційно-пошукові
системи;
· адекватно відбирати й оцінювати інформацію;
· здібність до інформаційного спілкування та
комп'ютерну грамотність.
Все вище перераховане повинне базуватися на
усвідомленні ролі інформації у суспільстві, знанні законів інформаційного середовища та розумінні свого місця в ньому, володінні новими
інформаційними технологіями.
Рівні реалізації інформаційної
культури людини включають до себе:
1. когнітивний рівень – знання й уміння;
2. емоційно-ціннісний – установки, оцінки,
стосунки;
3. поведінковий – реальна та потенційна
поведінка.
Велике значення у формуванні інформаційної культури
має освіта, яка
повинна формувати нового фахівця
інформаційного співтовариства,
що володіє наступними
уміннями і навиками:
диференціації інформації; виділення значущій інформації; вироблення критеріїв
оцінки інформації; робити
інформацію та використовувати її.
Т.ч., оволодіння інформаційною культурою – це шлях універсалізації якостей
людини, сприяючий реальному розумінню людиною самого себе, свого місця і своєї ролі у суспільстві
та у світі в цілому.
Комментариев нет:
Отправить комментарий