вторник, 6 мая 2014 г.

КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ

До критеріїв інформаційної культури людини відносяться:
·   уміння адекватно формулювати свою потребу в інформації;
·   ефективно здійснювати пошук потрібної інформації у всій сукупності інформаційних ресурсів;
·   переробляти інформацію та створювати якісно нову;
·   провадити індивідуальні інформаційно-пошукові системи;
·   адекватно відбирати й оцінювати інформацію;
·   здібність до інформаційного спілкування та комп'ютерну грамотність.
Все вище перераховане повинне базуватися на усвідомленні ролі інформації у суспільстві, знанні законів інформаційного середовища та розумінні свого місця в ньому, володінні новими інформаційними технологіями.
Рівні реалізації інформаційної культури людини включають до себе:
1. когнітивний рівень – знання й уміння;
2. емоційно-ціннісний – установки, оцінки, стосунки;
3. поведінковий – реальна та потенційна поведінка.
Велике значення у формуванні інформаційної культури має освіта, яка повинна формувати нового фахівця інформаційного співтовариства, що володіє наступними уміннями і навиками: диференціації інформації; виділення значущій інформації; вироблення критеріїв оцінки інформації; робити інформацію та використовувати її.
Т.ч., оволодіння інформаційною культурою – це шлях універсалізації якостей людини, сприяючий реальному розумінню людиною самого себе, свого місця і своєї ролі у суспільстві та у світі в цілому.  


Комментариев нет:

Отправить комментарий